Isaac Newton – James Gleick

Mi-am achiziţionat această biografie în mai de la Bucureşti şi eram tare nerăbdătoare să o citesc dar din păcate sesiunea timpurie şi licenţa nu mi-au permis. Acum că am avut ceva timp liber am savurat-o.

Nu e genul de carte pe care s-o citesc, e prima biografie pe care o “lecturez” dar a fost interesant să urmăresc viaţa lui Isaac Newton şi descoperirile pe care le-a facut de-a lungul existenţei sale, cât de renumit a devenit până la moartea sa, în 1727. Pare-mi-se că a fost destul de controversat în timpul existenţei sale.

Inspirat de Aristotel, stimulat de descoperirile lui Galileo şi de filozofia lui Descartes, Newton a înţeles intangibilul şi a avut îndrăzneala să îl măsoare, un salt spiritual fără pereche în generaţia sa.

James Gleick, autorul cărţilor Chaos şi Genius şi unul dintre cei mai apreciaţi scriitori de literatură ştiinţifică din generaţia sa, îl poartă pe cititor în viaţa retrasă a lui Newton şi oferă explicaţii surprinzător de limpezi ale conceptelor care au modificat pentru totdeauna modul în care percepem corpurile, repausul şi mişcarea – idei atât de fundamentale în secolul XXI, încât se poate spune că, într-adevăr, noi toţi suntem newtonieni.

Leave a Reply

