Complicatiune

Unul din lucrurile după care mă ghidez în viaţă este luarea deciziilor astfel încât să nu am regrete mai târziu. Dar e greu cand eşti pus în faţa a două, trei sau poate mai multe opţiuni, cu avantajele şi dezavantajele ei  fiecare. Pot să afirm cu mâna pe inima că atunci cand mi-am fixat un obiectiv legat de “viaţa profesională” am ales întotdeauna bine. Nu am să regret niciodată că am făcut liceul în Spania, pentru că am avut atât de mult de învaţat de la oamenii de acolo… mi-am dezvoltat cunoştinţele despre câteva dintre culturile lumii, mi-am cultivat plăcerea de a învăţa limbi străine, am dărâmat barierele dintre generaţii. Consider că am un atu în faţa celorlalţi. Îmi aduc mereu aminte cu plăcere de momentele petrecute în afara graniţelor. Iar ceea ce văd zi de zi la noi îmi intăreşte gândul că voi pleca iar … deşi recunosc că mi-ar plăcea să rămân acasă dacă lucrurile ar merge bine în ţara noastră, dacă oamenii cu adevărat buni ar fi apreciaţi.

În schimb, atunci când am avut de luat o decizie cu privire la viaţa personală mereu îmi pun semne de întrebare dacă am ales bine. Pentru că numărul de avantaje şi dezavantaje pe care il oferă fiecare variantă, este atât de apropiat încât mă simt păcălită de multe ori. Nu ştiu cât de greu e pentru voi să alegeţi…. eu dacă o fac cu inima, raţiunea nu e de acord, iar viceversa iară se bat în cap. Trebuie să găsesc o modalitate să împac şi capra şi varza. Şi sunt convinsă că semne de întrebare voi avea oricum şi că şi vouă vi se întâmplă… Pentru că, pur şi simplu ne place să ne complicam viaţa.

Dacă aş analiza obiectiv situaţia, totul ar fi foarte simplu: o ecuaţie fără nici o necunoscută măcar. Dar fiindcă o fac subiectiv, ecuaţia mea are mai multe necunoscute. Cel puţin din câte observ eu… Ah, a naibii “complicaţiune”!

One thought on “Complicatiune

Leave a Reply

