Un tip mortal- Marian Keyes

Marian Keyes e autoarea mea preferata. Prima carte apartinand acestei autoare, pe care eu am citit-o a fost “E cineva acolo?”, urmata de “Vacanta lui Rachel”, “Lucy Sullivan se marita”, “Sushi pentru incepatori” , “Pepenasul” si ultima dar nu cea din urma “Un tip mortal”. Cartile ei, fiecare cu o istorie aparte m-au impresionat, si mi-au depasit asteptarile de fiecare data. Imi place sa le numesc “reale” si sunt de actualitate. Eu una nu ma pot dezlipi de ele indata ce incep sa citesc. De multe ori m-am regasit in personajele acestei autoare.

De departe cel mai mult mi-a placut “E cineva acolo?” si “Un tip mortal”. M-am identificat cu Lola una din protagonistele romanului “Un tip mortal” in 90% din situatiile in care aceasta a fost pusa.

Asadar, intr-un stil direct, cursiv si plin de umor, Marian Keyes abordeaza in “Un tip mortal” problemele actuale ale societatii contemporane, precum violenta domestica, alcoolismul, intrigile murdare si coruptia politicienilor. Vestea neasteptata a casatoriei lui  Paddy de Courcy, un politician plin de succes si totodata un barbat de un farmec aproape supranatural, ravnit de intreaga suflare feminina irlandeza, cade ca un trasnet asupra tuturor femeilor prin viata carora a trecut.

Romanul reuneste marturiile a 4 femei despre relatia lor cu Paddy: Lola– o stilista nostima, sufletista si cocheta, Grace– o ziarista integra si energica, Marnie– o mama de familie pe care sensibilitatea exacerbata o impinge spre alcoolism si Alicia– “fericita” mireasa si unealta masinatiunilor politicianului.

E surprinzatoare!🙂 Acum un fragment:

Isi auzi propriul tipat si se ridica imediat, incercand sa-si smulga mana dintr-ale lui, fara sa-si dea seama de ce.

O tigara. Isi stinsese tigara in  palma ei. Ii stransese mana atat de puternic incat oasele ii paraisera si ii infipse tigara in mijlocul palmei.

Prin fata ochilor ei plutira niste ceturi rosiatice. Nu mai vedea nimic.

El se holba la mana ei, la arsura rotunda si rosie, cu urme de cenusa pe ea. In aer se simtea un miros ciudat, iar din rana se ridica un fir de fum.

– De ce… ai facut asta?

Dintii ii clantaneau in gura.

– A fost un accident, ingaima el cu glas uluit. Credeam ca e o scrumiera.

– Cum asa?

Durerea era prea puternica, nu putea sa stea locului.

– Apa rece.

Se ridica si tot sangele i se scurse din cap.

– Am plasturi, zise el. Si antiseptic. Nu lasa sa se infecteze.

O pansa, ii dadu o pastila de  codeina, ii aduse cina la pat si o hrani cu lingurita.

Niciodata nu fusese asa de tandru.

2 thoughts on “Un tip mortal- Marian Keyes

  1. Andreea says:

    si eu am citit o carte de la Marian Keyes, si mi-a plakt destul de mult🙂, am auzit ca are cartii bune. o sa am ce sa fac cand ma duc in ro.. citesc carti.. :))

Leave a Reply

