Bunele maniere

Cum unora le lipsesc cu desavarsire bunele maniere m-am gandit sa dau cateva exemple de lucruri generale ce tin de acestea.

Punctualitatea. Cand mergi intr-o vizita, mai bine ajungi un pic mai tarziu decat sa ajungi prea devreme (nici macar cu un minut). Am invatat de la Eurico si Patrick, portughezii care ne-au vizitat primavara asta, ca la ei e de bun augur sa intarzii cel putin 15-20 de minute.

Daca intri intr-un cerc, saluta primul, o singura data pe toata lumea si nu repeta salutul pentru ce-i ce raspund cu intarziere.

Nu esti dator sa asculti pe orice persoana. In special pe cei care-i vand servicii sau produse. Scuza-te politicos, dar ferm, dupa care instiintandu-l ca trebuie sa inchizi telefonul, poti sa inchizi telefonul chiar daca celelat nu a terminat.

Trebuie sa evitam sa incepem majoritatea frazelor cu “Eu” si “Am…”. Ne pune intr-o lumina nefavorabila. Ar parea ca in mijlocul lucrurilor ne aflam noi, adica am fi in centrul pamantului.

Nu monopoliza discutia. Chiar daca esti cel mai destept si ai talent de povestitor. Nu trage concluzii dupa fiecare afirmatie a interlocutorilor tai, si evita generalitatile.

Vorbirea iute, trancaneala repetata, monotona a aceleiasi idei, fie ea chiar geniala, toate duc la rezultate sigure: ignorarea ta! Cu toate ca ai dreptate, cu toate ca poti paria un rinichi, nu intrerupe vorbitorul. In timp ce-i vorbesti unei persoane, priveste-o in ochi: privirea in laturi sau aiurea creeaza impresia de om dezinteresat, nesincer sau distrat.

Nu te aprinde in toiul discutiei si nu promite lucruri pe care nu le poti sau nu le vei indeplini. Nu contrazice de dragul originalitatii sau din reflex, nu aproba lucruri de care esti nesigur. Daca adversarul a avut mai multe argumente sau e mult mai documentat, recunoaste. Nu te enerva si nu enerva audienta exagerand. Eventual, daca nu suporti infrangerea, da-o la pace.

In conversatiile in grup, vorbeste tu mai putin decat ceilalti. A vorbi putin, nu inseamna incultura sau prostie ci, taria personalitatii. Vorbeste putin si concis.

Sursa: http://www.buybooks.ro/bune-maniere.aspx

7 thoughts on “Bunele maniere

  1. spidermonkey93 says:

    daaaa..asa e..totusi eu nu suport sa intarzie cineva mai mult de 10 minute..prob e ceva in neregula cu mine dar devin agitata pentru ca eu imi pun tot la punct si termin ce am chiar mai devreme,iar daca acel cineva intarzie..ma apuca o stare aiurea:))

    • Uqtzik says:

      Nici eu nu suport sa intarzie cineva. Eu sunt punctuala si am aceleasi asteptari si de la ceilalti. Ma indispun daca intarzie cineva.

  2. Andreea says:

    pisiii :X🙂

    hmm interesant😕 , lo tendré en cuenta de acuma inainte😀
    sper k ti’au mers bine examenele !
    teailoviuuuu :))😀

  3. Gabriela says:

    mie dor de u , deabea astept sa mai scri, macar asa mai vb cu u si stiu cum te simti.

    pupici dulci si multi

    te iubeste enorm pisicuta😄 :*:*:X:X:X:

    • Uqtzik says:

      Si mie imi e dor de tine. Azi am terminat si eu cu sesiunea si de acu sunt pusa pe treaba. Inspiratie sa am!:)
      TKM gatito rubio:)):D

Leave a Reply

